Επιστήμονες
ανακάλυψαν μια πολύπλοκη χημική αντίδραση, η οποία μετέτρεψε τα άλλοτε
ζωηρόχρωμα κίτρινα χρυσάνθεμα του Βαν Γκογκ σε καφέ.
Η Ευρωπαϊκή Εγκατάσταση Ακτινοβολίας Σύγχροτρου, ένα νέο γιγάντιο
εργαλείο που βρίσκεται στην πόλη Γκρενόμπλ της Γαλλίας και μπορεί να
λειτουργεί ως πολύ ισχυρό μικροσκόπιο ακτίνων Χ, αποκάλυψε την ύπαρξη
χημικής αντίδρασης στο σημείο του πίνακα, όπου η μπογιά συναντά το
βερνίκι.
Η αντίδραση «πυροδοτείται» από το φως του ήλιου και προκαλεί το ξεθώριασμα του κίτρινου χρώματος, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιοποιείται στην επιθεώρηση Analytical Chemistry.
Αυτή η πρωτοποριακή έρευνα έχει τεράστια σημασία για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς γερνούν τα χρώματα και πώς πρέπει να συντηρηθούν για τις επόμενες γενιές, δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου Βαν Γκογκ.
Η έρευνα επίσης έδειξε ότι η αλλοίωση στα χρώματα που περιέχουν χρώμιο λόγω αναγωγής «ήταν ιδιαίτερα έντονη παρουσία χημικών ενώσεων που περιέχουν βάριο και θείο».
Η παρατήρηση οδήγησε τους επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι η τεχνική του Βαν Γκογκ να αναμειγνύει λευκό και κίτρινο χρώμα ίσως είναι η αιτία που αυτή η κίτρινη μπογιά σκούρυνε.
Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθούν όσο το δυνατόν αναλοίωτα ευαίσθητα έργα είναι να αποφεύγεται η έκθεσή τους στην υπεριώδη ακτινοβολία και στο φως του ήλιου.
Η αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Σύγχροτρου στο πεδίο της τέχνης «ανοίγει την πόρτα σε ένα ολόκληρο νέο κόσμο ανακαλύψεων για τους ιστορικούς της τέχνης και τους συντηρητές» δήλωσε η Μαρίν Κοτ, από το ερευνητικό κέντρο της Γκρενόμπλ.
Η αντίδραση «πυροδοτείται» από το φως του ήλιου και προκαλεί το ξεθώριασμα του κίτρινου χρώματος, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιοποιείται στην επιθεώρηση Analytical Chemistry.
Αυτή η πρωτοποριακή έρευνα έχει τεράστια σημασία για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς γερνούν τα χρώματα και πώς πρέπει να συντηρηθούν για τις επόμενες γενιές, δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου Βαν Γκογκ.
Η έρευνα επίσης έδειξε ότι η αλλοίωση στα χρώματα που περιέχουν χρώμιο λόγω αναγωγής «ήταν ιδιαίτερα έντονη παρουσία χημικών ενώσεων που περιέχουν βάριο και θείο».
Η παρατήρηση οδήγησε τους επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι η τεχνική του Βαν Γκογκ να αναμειγνύει λευκό και κίτρινο χρώμα ίσως είναι η αιτία που αυτή η κίτρινη μπογιά σκούρυνε.
Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθούν όσο το δυνατόν αναλοίωτα ευαίσθητα έργα είναι να αποφεύγεται η έκθεσή τους στην υπεριώδη ακτινοβολία και στο φως του ήλιου.
Η αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Σύγχροτρου στο πεδίο της τέχνης «ανοίγει την πόρτα σε ένα ολόκληρο νέο κόσμο ανακαλύψεων για τους ιστορικούς της τέχνης και τους συντηρητές» δήλωσε η Μαρίν Κοτ, από το ερευνητικό κέντρο της Γκρενόμπλ.
Newsroom ΔΟΛ