Ραγδαία μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ, έχουν επιφέρει
οι απανωτές αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης, την ώρα που τα
κυκλώματα λαθρεμπορίας δρουν ανενόχλητα. Στροφή των καταναλωτών στα
φθηνά ποτά...
Απανωτά χτυπήματα δέχονται οι εταιρείες αλκοολούχων ποτών αφού η
αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ, και εν γένει η κρίση
ευνοεί το λαθρεμπόριο των ποτών.
Όπως σημειώνουν "ΤΑ ΝΕΑ", παρατηρείται μια έξαρση του λαθρεμπορίου και μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ στο 18%.
Οι
εταιρείες αλκοολούχων ποτών βλέπουν τα μερίδια των πωλήσεων τους να
εξανεμίζονται με τους καταναλωτές να προτιμούν ξένες αγορές αφού οι
τιμές των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα φτάνουν στα ύψη.
Έτσι, οι
λάτρεις του αλκοόλ δε διστάζουν να πάνε μέχρι τη Βουλγαρία για ένα
ποτηράκι ουίσκι μιας και στις γειτονικές χώρες τα αλκοολούχα ποτά έχουν
χαμηλότερη φορολογία έως και τέσσερις φορές. Τη στιγμή που ένα μπουκάλι
ουίσκι πωλείται στην Βουλγαρία για 9.9 ευρώ στην Ελλάδα αγγίζει τα 16,96
ευρώ.
Αρκετοί λοιπόν μπαίνουν στο πειρασμό να εισάγουν στη χώρα
λαθραία ποτά χωρίς να πληρώσουν φόρους κερδοσκοπώντας εις βάρος του
κράτους.
Μάλιστα από μια και μόνο περίπτωση κυκλώματος
λαθρεμπορίας που εξαρθρώθηκε το περασμένο μήνα εκτιμάται ότι οι
διαφυγόντες δασμοί φτάνουν τα 600.000 ευρώ πόσο μάλλον εάν έρθουν στο
φως όλα τα υπόλοιπα παράνομα κυκλώματα που δρουν κάτω από τη μύτη μας.
Μάλιστα χαρακτηριστικό είναι ότι τα ποτά αυτά δεν διακινούνται μόνο σε κέντρα διασκέδασης αλλά και σε επιχειρήσεις τροφίµων.
Από το ουίσκι στη μπύρα και το κρασί
Η
κρίση σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία έχει οδηγήσει τους
καταναλωτές στη προτίμηση φθηνότερων αλκοολούχων ποτών όπως είναι η
μπύρα και το κρασί και κυρίως προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας .
Μάλιστα,
οι καταναλωτές έχουν μειώσει και τις εξόδους τους αφού το πορτοφόλι
τους δεν σηκώνει περιττά έξοδα με αποτέλεσμα η κατανάλωση σε κέντρα
διασκέδασης να έχει πέσει στο ναδίρ.
Παράλληλα, από το 30% που
ήταν πριν από µία τριετία η οικιακή κατανάλωση ποτών όλων των ειδών,
σήµερα έχει φτάσει στο 45% και συνεχώς αυξάνεται.
Σημειώνεται ότι
και το 2011 περιγράφεται με ζοφερά χρώματα για τις εταιρείες αλκοολούχων
ποτών µε τη µείωση να διαµορφώνεται στο 22%.