Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

Από το Ιντερνετ, στο χαρτί...

Ειδήσεις, σχόλια, πληροφορίες, ακόμη και ανώνυμες επιστολές, αποκαλυπτικές της δραστηριότητας δημόσιων προσώπων, μπορούν ελεύθερα να δημοσιεύονται ή να αναμεταδίδονται από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, διότι η παρεμπόδισή τους συνιστά παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης, γνωμάτευσε, χθες, το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

Εκδικάζοντας την προσφυγή δύο Ουκρανών δημοσιογράφων υπευθύνων της συντακτικής επιτροπής της εφημερίδας Delo Pravoye, που είχαν κατηγορηθεί και διωχθεί ποινικά στην Ουκρανία διότι είχαν αναπαραγάγει και δημοσιεύσει στην εφημερίδα τους πληροφορίες από το Ιντερνετ, με βάση τις οποίες ο πρόεδρος της Ουκρανικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας ήταν μέλος μιας εγκληματικής ομάδας και μέσω αυτής είχε διαπράξει δολοφονίες, το Δικαστήριο καταδίκασε την Ουκρανία για παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης και την υποχρέωσε να καταβάλει αποζημίωση 6.000 ευρώ στους δύο δημοσιογράφους, για ηθική βλάβη.
Στην απόφασή του το Δικαστήριο υπογραμμίζει ότι δεν φέρουν ευθύνη και δεν πρέπει να διώκονται οι δημοσιογράφοι των παραδοσιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης όταν αναπαράγουν πληροφορίες, ειδήσεις και σχόλια από το Ιντερνετ ενώ, παράλληλα, σημειώνει ότι:
Διαδίκτυο και ΜΜΕ
Δεδομένου του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζει το Διαδίκτυο, η παρεμπόδιση των δημοσιογράφων των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης να αναπαράγουν και να δημοσιεύουν πληροφορίες και σχόλια από το Ιντερνετ, συνιστά παραβίαση του άρθρου 10 της Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την προστασία της ελευθερίας της έκφρασης και του δικαιώματος στην ενημέρωση.
Η εκδικασθείσα υπόθεση αφορούσε την προσφυγή των δύο Ουκρανών δημοσιογράφων υπευθύνων της συντακτικής επιτροπής της εφημερίδας Delo Pravoye, που διώχθηκαν ποινικά και υποχρεώθηκαν από τα δικαστήρια να καταβάλουν αποζημίωση 2.394 ευρώ, για συκοφαντική δυσφήμηση στον πρόεδρο της Ουκρανικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας, να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη μέσω της εφημερίδας τους και να σταματήσουν κάθε άλλη σχετική δημοσίευση.
Η έφεσή τους απορρίφθηκε από τα ουκρανικά δικαστήρια και στις 22 Αυγούστου του 2005 προσέφυγαν στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

 http://www.enet.gr