Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Με επιδόσεις κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ οι Έλληνες 15χρονοι

Κάτω από τον μέσο όρο επιδόσεων των χωρών του ΟΟΣΑ παραμένουν οι Έλληνες 15χρονοι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του μαθητικού διαγωνισμού PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Παρά το γεγονός ότι παρουσίασαν βελτιωμένες επιδόσεις, οι Έλληνες μαθητές παραμένουν κάτω από το μέσο όρο των μαθητών που προέρχονται από τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ που μετείχαν στο διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα βελτίωσε τη θέση και τη βαθμολογία της στην ανάγνωση/κατανόηση κειμένου και τη βαθμολογία της στα μαθηματικά, πεδίο όπου διατήρησε την ίδια θέση.

Αντίθετα, στις φυσικές επιστήμες οι Έλληνες μαθητές εμφάνισαν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με την έρευνα του 2006.

Οι ερευνητές του ΟΟΣΑ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές συμβάλλουν κατά 94% στις επιδόσεις των μαθητών, ενώ το μερίδιο του ΑΕΠ κάθε χώρας, δηλαδή του πλούτου που παράγει, κατέχει μόλις το υπόλοιπο 6%.

Πρώτη η Φινλανδία
Σύμφωνα με την έρευνα της PISA, η οποία δημοσιεύεται από το 2000 κάθε τρία χρόνια, οι Φινλανδοί μαθητές έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στον κόσμο με εξαίρεση την έρευνα του 2009, στην οποία κατετάγησαν δεύτεροι.

Το μυστικό του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας είναι αρκετά απλό: ένα από τα βασικά μελήματα δασκάλων και καθηγητών είναι να μην προκαλούν στρες στους μαθητές. Η έμφαση δίνεται σε αυτά που μπορούν να κάνουν οι μαθητές και όχι σε αυτά που δεν μπορούν. Οι δυνατότητές τους έχουν μεγαλύτερη σημασία από τις αδυναμίες τους.

Ακόμη κι αν κάποιοι είναι αδύναμοι, δεν πρέπει να αισθάνονται ως τέτοιοι. Γι'αυτό και ο βαθμός μηδέν έχει καταργηθεί. Στην κλίμακα του 10, ο χαμηλότερος βαθμός είναι το 4 και δίνεται σπάνια.

Εξάλλου, δεν γίνεται κατάχρηση της βαθμολογίας, αφού τα σχολεία δεν είναι υποχρεωμένα να δίνουν ελέγχους με τις επιδόσεις των μαθητών, παρά μόνο στα δυο τελευταία χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


tanea.gr