Το σχέδιο νόμου έχει πολλά κοινά σημεία με αυτό του ΟΣΕ. Προβλέπει
διαγραφές χρεών, υποχρεωτικές μετατάξεις, εκ βάθρων αλλαγές στους
κανονισμούς εργασίας και στις συμβάσεις και, τέλος, συγχωνεύσεις
φορέων.
Σύμφωνα και με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών, Δημ.
Ρέππας, διαγράφονται συσσωρευμένα χρέη συνολικού ύψους 3,8 δισ. ευρώ,
ενώ ξεκινούν τάχιστα οι διαδικασίες για τη συγχώνευση των ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ
και των Μετρό-Τραμ-ΗΣΑΠ. Στόχος είναι ο περιορισμός του λειτουργικού
ελλείμματος -το οποίο διαμορφώθηκε το 2010 σε 390 εκατ. ευρώ- σε 150
εκατ. φέτος.
Όσον αφορά στις μετατάξεις, θα γίνουν με βάση όσα
προβλέπονταν και για τον ΟΣΕ. Ειδικότερα, προβλέπεται η μετάταξη 1.500
εργαζομένων προς άλλους φορείς του Δημοσίου. Σημειώνεται πως 820
μετατάξεις αφορούν σε προσωπικό που σήμερα απασχολείται στην κίνηση των
οχημάτων. Ο αριθμός αντιστοιχεί στο 54% των συνολικών μετατάξεων και
φτάνει ως το 70% στην περίπτωση της ΕΘΕΛ, όπου οι ειδικότητες κίνησης
έχουν 450 από τους συνολικά 640 προς μετάταξη υπαλλήλους.
Ωστόσο, ο Δημ. Ρέππας εκτίμησε πως δεν θα
δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία των μέσων, λέγοντας πως μέρος
αυτού του προσωπικού είναι σήμερα αποσπασμένο σε άλλες υπηρεσίες.
Εκτός από τα "αγκάθια" των εργασιακών σχέσεων και
του πώς αυτές επηρεάζουν τη λειτουργία των νέων φορέων, ερωτήματα
προκαλεί και η διαδικασία συγχώνευσης που παρουσίασε ο υπουργός.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία λειτουργίας του Μετρό
"προικοδοτείται" με το τροχαίο υλικό και τον λοιπό απαραίτητο εξοπλισμό
από τη νυν μητρική της εταιρεία, "Αττικό Μετρό". Η διαδικασία αυτή,
σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο
από την ψήφιση του νόμου, γεγονός που ενδεχομένως να προκαλέσει
προβλήματα στην υπό δημιουργία εταιρεία που θα διαχειρίζεται τα μέσα
σταθερής τροχιάς, αφού είναι πολύ πιθανό για ένα απροσδιόριστο διάστημα
να μισθώνει τροχαίο υλικό ή άλλο εξοπλισμό από την "Αττικό Μετρό".
enet.gr